Ne hagyjuk, hogy átverjenek

19/08/22 csütörtök
ujnemzedek.hu
Az eNEt kutatása szerint Magyarországon közel 5,4 millióan vásárolnak rendszeresen online. Előfordul azonban, hogy nem azt kapjuk, amit szerettünk volna, sőt akár meg sem érkezik a címünkre. Ilyen esetekben érdemes reklamálni, végső esetben pedig ügyvédhez fordulni.

A felnőtt magyar internetezők 91 százaléka rendszeres online vásárló. Fontos tudni azonban, hogy pontosan milyen jogaink vannak:

A fogyasztót a termék átvételétől számított 14 napos, indokolás nélküli elállás illeti meg. Ilyenkor tehát az adott terméket visszaküldhetjük, a vállalkozásnak pedig az áru átvételét követő 14 napon belül vissza kell fizetnie a vételárat. Fontos tudni, hogy ilyen esetekben az áru visszajuttatásának költsége a fogyasztót terheli.


Fotó: Pixabay

Amennyiben a vállalkozás nem a megrendelt terméket küldte meg részünkre, akkor az hibás teljesítésnek minősül. A felmerült vételár visszatérítésével kapcsolatban a fogyasztó bírósági pert kezdeményezhet, vagy a peren kívül történő jogérvényesítés céljából írásbeli kérelemmel fordulhat a lakhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez.

Dr. Makai Claudia elmondta, ha a bíróság valóban megállapítja, hogy az adott vállalat hibát követett el, kötelesek a vételárat visszautalni, illetve ha az adott termék kárt okozott, azt is meg kell téríteniük. Gondolok itt például egy hibás alkatrészre, ami felhasználásával tönkrement az egész berendezésünk.

Forrás: lokal.hu